Egg & Milk

Köpevillkor

Egg & Milk (Mis en Place HB), organisationsnummer 916851-5386, äger och driver webbplatsen samt e-handelsplatsen Eggandmilk.se.

Kontaktuppgifter och övrig relevant bolagsinformation om Egg & Milk (Mis en Place HB) framgår på denna webbplats. Läs mer om oss här.


1. Allmänna köpevillkor

1.1 Dessa köpevillkor gäller när du som konsument/kund gör beställningar från Egg & Milk (Mis en Place HB) på eggandmilk.se. Dessa köpevillkor är endast tillämpliga för dig som är kund/konsument och gör beställningar via eggandmilk.se.

1.2 Vid beställningar på Eggandmilk.se ingås det köpeavtal mellan dig och Egg & Milk (Mis en Place HB). Avtal ingås på svenska. Köpeavtal arkiveras och hålls tillgängliga för kunden. För att kunna göra ett köp måste du acceptera dessa köpevillkor. Genom att slutföra köp godkänner du Egg & Milk (Mis en Place HB):s köpevillkor på Eggandmilk.se och förbinder dig att följa köpevillkoren i sin helhet. Du bekräftar också att du tagit del av Egg & Milk (Mis en Place HB):s Integritetspolicy, inklusive cookies som beskriver hur Eggandmilk.se behandlar dina personuppgifter. Läs mer om vår Integritetspolicy här.

1.3 För att kunna beställa på Eggandmilk.se måste du som kund ha fyllt 18 år eftersom vi enligt svensk lag inte accepterar kreditköp till personer under 18 år. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd innan du beställer. Vi förbehåller oss rätten att under vissa omständigheter ändra eller neka en beställning (t.ex. om kunden uppgett felaktiga personuppgifter).

1.4 Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv- och bildfel. Exempel på detta är fel i produktbeskrivning, produktens tekniska specifikation, innehållsförteckningar, bruksanvisningar, felaktiga priser eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Detta omfattar även felaktiga priser som uppstår som effekt av fel av manuell hantering eller tekniska fel. Eggandmilk.se har rätt att justera eventuella felaktigheter och att ändra informationen när som helst. Alla bilder ska främst uppfattas som illustrationer och kan därmed inte garanteras exakt återge varans exakta utseende. Egg & Milk (Mis en Place HB) ansvarar ej för information som kommer från en tredje part, såsom leverantörer.

1.5 Eggandmilk.se som butik och webbplats ägs av Egg & Milk (Mis en Place HB). Innehållet på websidan ägs av Egg & Milk (Mis en Place HB), våra samarbetspartners eller dess licensgivare.


2. Priser

2.1 Vid beställning på Eggandmilk.se gäller de priser som anges på websidan vid beställning. Våra priser på Eggandmilk.se anges i svenska kronor. I alla priser ingår svensk moms som normalt är 25%, vilket framgår på exempelvis fakturan om man valt faktura som betalsätt. Priserna inkluderar inte eventuella fraktavgifter och betalningsavgifter vilka anges separat på ett tydligt sätt innan kunden slutför beställning.


3.1 Eggandmilk.se kan under vissa perioder och omständigheter erbjuda kampanjer som kan ha förmånligare priser eller villkor än vad som framgår av dessa köpevillkor. Det kan exempelvis röra som om förlängd ångerrätt. Sådana förmånligare villkor gäller så länge kampanjen eller erbjudandet pågår och omfattar de specifika varor som omfattas av kampanjen eller erbjudandet. Vi förbehåller oss rätten att när som helst återkalla dessa. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj eller erbjudande gäller dessa köpevillkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika produkter gäller under en begränsad tid och/eller så länge lagret räcker.

3 Kampanjer och erbjudanden


4.1 Kunden kan betala på de sätt som anges i samband med beställningen. Egg & Milk (Mis en Place HB) förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt samt att ändra det valda betalsättet om det inte fungerar vid beställningstillfället eller om kunden inte godkänns för det valda betalsättet. 

4 Betalsätt


5.1 Eggandmilk.se levererar enbart inom Sverige. 

5.2 Beställningar skickas inom en vecka. Leveranstiden är därefter 1-3 arbetsdagar beroende på fraktsätt och postnummer. Vi kan tyvärr inte påverka eventuella förseningar hos fraktbolaget. Vid sådana leveransförseningar fortsätter vi att bevaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans försenas oskäligt länge, och detta inte beror på dig som kund, har du rätt att häva köpet helt kostnadsfritt.

5.3 Vänligen kontrollera att leveransuppgifterna såsom adress och telefonnummer stämmer innan du slutför köp. Det går tyvärr inte att ändra dessa uppgifter efter att beställningen blivit packad.

5.4 Om paketet ska hämtas hos postombud får kunden en avisering som beskriver var och när paketet ska hämtas. I så fall ska kunden hämta paketet inom den tid som anges i aviseringen, vilket beror på den fraktalternativ du väljer. Avisering kan ske via email, SMS eller vanlig post. Normalt ska paket lösas ut personligen med kolli-id samt giltig legitimation. Om du har tappat bort kolli-id eller har frågor kring uthämtningen, vänligen maila oss på info@eggandmilk.se.

5.5 Vi fraktar via PostNord. Aktuellt priser för frakt framgår i kassan innan du slutför din beställning.

5. Leverans och transport


Vänligen kontakta alltid oss genom att maila info@eggandmilk.se innan du returnerar en vara, oavsett anledning, för snabbast och säkrast hantering av din retur. Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel och andra dagligvaror.

6.1 När det gäller andra produkter än livsmedel har du rätt att ångra ditt köp oavsett skäl genom att meddela oss på info@eggandmilk.se inom 14 dagar från då du tar den sista varan i en beställning i fysisk besittning (ångerfristen). 

6.2 Vill du utöva ångerrätten (gäller ej livsmedel) ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss om ditt beslut att frånträda köpeavtalet (t.ex. genom e-post eller vanligt brev). För en smidig hantering rekommenderar vi dig att maila oss på info@eggandmilk.se eller använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt som du hittar här. För snabbast hantering bör du ange ditt ordernummer, produktnummer och kontaktuppgifter så att vi kan identifiera din retur. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

6.3 Om du ångrar ditt köp (gäller ej livsmedel) kommer vi att betala tillbaka alla genomförda betalningar för berörd order vi fått från dig, inklusive de leveranskostnader som tillkommit (notera att extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder inte räknas med). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan eller varorna från dig. Vi kommer normalt att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv använt för den inledande affärshändelsen om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Återbetalningen kommer oavsett metod inte att kosta dig något.

6.4 Du måste återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan fjortondagarsperioden löpt ut.

6.5 Vid utnyttjande av ångerrätten är du ansvarig för både returkostnad samt att varan/varorna kommer i retur oskadda. Du kommer alltså att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Kostnaderna för returfrakten uppskattas till cirka 70 kr – men kan variera kraftigt i vissa fall beroende på paketets storlek. Vänligen notera att du som avsändare av returpaketet har ansvar att säkerställa att varorna har kommit till oss – därför rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt. Du är ansvarig för varornas eventuellt minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

6.6 Ångerrätten gäller ej livsmedel och endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. 

6. Ångerrätt


7.1 Vänligen kontakta oss på info@eggandmilk.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning för instruktioner och snabbast möjlig hantering. Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera ditt köp till oss inom skälig tid (dock högst tre år). Om du vill reklamera en produkt ska du göra det inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet genom att kontakta oss. Felet ska normalt vara ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha gjorts i rätt tid.

7.2 Om din reklamation är gjord i rätt tid och fel på produkten föreligger enligt konsumentköplagen skickar vi ut en ny produkt och ersätter dig för eventuella kostnader som uppkommit i samband med reklamationen så som fraktkostnaden. Om vi inte kan ersätta produkten av någon anledning återbetalar vi dig vad du har betalt för produkten plus eventuella tillkommande avgifter. Skulle felet vara av väsentlig betydelse för dig har du alltid rätt att häva köpet.

7.3 För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom att skicka oss ett mejl till info@eggandmilk.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjliga hantering och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.

7.4 I många fall kommer vi att få behöva få tillbaka varan för att hantera reklamationen. I sådana fall rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt, eftersom du som avsändare har ansvar att säkerställa att varorna kommit till oss. Det är normalt kunden som initialt lägger ut för returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätts kunden alltid för returfrakten. Det är endast för godkända reklamationer som vi står för frakten.

7.5 Om du tar emot en skadad eller öppnad kartong vid leverans , kontakta oss omgående, senast 2 dagar efter mottagen leverans. Trasigt emballage eller trasig produkt skall fotograferas och sändas till oss tillsammans med resterande information om din reklamation. Observera att det trasiga emballaget eller den trasiga produkten måste sparas till dess att reklamationen är slutförd och du har fått besked från oss. 

7 Reklamation


8.1 I samband med ej uthämtade paket uppstår en rad kostnader såsom plock-och-pack, returfrakt, expeditionsavgift, etc. som vi behöver betala till tredje part såsom fraktbolag. På grund av detta tar vi ut en avgift om 169 kronor inklusive moms om ett paket ej hämtas ut, som ska täcka en del av dessa kostnader.

8.2 Paket som ska hämtas hos postombud ligger kvar hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Om du ångrar ditt köp och vill inte stå för denna avgift ska du meddela postombudet om att du ”vägrar leverans”, alternativt hämtar ut paketet och därefter returnerar till oss vilket beskrivs under "Ångerrätt”.

8. Ej uthämtade paket


9.1 Vi strävar alltid efter att du som kund ska känna dig nöjd med ditt köp. Om du har ett klagomål eller anspråk mot oss tar vi gärna emot det. Vi ber dig att i sådana fall skicka e-post till info@eggandmilk.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning och du vill föra ärendet vidare kan du ta tvisten vidare till Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden nås antingen via hemsidan www.arn.se eller via adress Box 174, 101 23 Stockholm.

9.2 Tvist som rör tillämpningen eller tolkningen av dessa köpevillkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden, eller i sista hand av en allmän domstol.

9. Tvist


10.1 Egg &. Milk (Mis En Place HB) förbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpevillkoren. Ändringar av köpevillkoren kommer att informeras på Eggandmilk.se. De vid var tid gällande villkor finns tillgängliga på https://www.eggandmilk.se/kopevillkor

10 Ändringar av köpevillkor


 

BOLAGSINFORMATION:

Egg & Milk (Mis En Place HB)
Övre Husargatan 23
413 19 Göteborg
E-post: info@eggandmilk.se
Organisationsnummer: 916851-5386

Tel: 031-7010350